Spolupráce se školou

31. 8. 2017 Tipy

Klasické klišé: ,,požadujeme 10 let praxe v oboru, 4 tituly, 5 cen akademie věd a doktorát z biomedicíny“, které straší především studenty, u nás rozhodně nerazíme. Naopak! Mladí lidé mají hlavu plnou nápadů, kreativity mají na rozdávání a do všeho jdou po hlavě. A tak jsme se rozhodli navázat spolupráci se studujícími nadšenci, kterých je na uměleckých či jiných školách plno. Proč taky plýtvat jejich talentem na ročníkové práce, když mohou svůj talent ukázat na reálných projektech, v reálném prostředí a získat tak skvělou praxi z jejich oboru.

Kreativní studenti doplňují naše řady. Jak nás to trklo?

S nápadem přišel náš skvělý kolega Michal, který měl za úkol kreativně uchopit klienta Svijany. Máme trochu podezření, že sám neměl dost nápadů a potřeboval pomoct, ale tvrdí nám, že to tak není, tak mu to věřme.

Sám kdysi studoval na umělecké škole v Kolíně a vzpomínal, že tenkrát měl nápadů plnou hlavu, ale neměl je kde realizovat. Rozhodl se tedy, že půjde na místa nejvyšší a to rovnou za panem ředitelem. Pan ředitel nám vyšel absolutně vstříc a nenásilnou formou nám naverboval studenty a absolventy. Účast byla samozřejmě bez nátlaku a dobrovolná. Muhehehe! ☺

První designy na jedničku s hvězdičkou!

Nejprve jsme všem dobrovolníkům zadali návrhy na nový design trička Svijany. Po prvních návrzích, které jsme dostali, jsme byli ohromeni. Bylo těžké vybrat jeden jediný design, jelikož každý byl jiný, splňoval zadání a mohl být okamžitě poslán do tisku. Rozhodli jsme se, že tahle spolupráce musí pokračovat ve větším měřítku.

Tak jsme do toho praštili ve velkém

V současné době tedy se studenty spolupracujeme projektově. Kdy u nás v Attack Promotion dáme dohromady 2 až 3 klienty. Někteří z nich o tom vědí a pro jiné je to milé překvapení, které obvykle posílí naše vztahy. Poté jdeme do školy, se kterou jsme navázali spolupráci a odprezentujeme zde zadání celého projektu. Studenti se sami rozhodnou, zda se chtějí do projektu zapojit a být tak součástí reálného marketingového týmu. Společně pak s dobrovolníky měsíc až měsíc a půl tvoříme, vymýšlíme, brainstormingujeme a postupnými kroky táhneme celý projekt do konce.

Pozor na uzdu studentské fantazie

Nikomu nechceme bránit v rozletu, takže studenti od nás mají pouze kostru a základní myšlenku, jinak nejsou ničím omezováni. Například při realizaci projektu pro Svijany studenti měli pouze informaci, že klient potřebuje oživit hostesky, propojit zámek s pivovarem a zkusit něco nového, co zaujme a překvapí. Všem studentům jsme samozřejmě po dobu realizace plně k dispozici, ale v té míře, abychom neutnuli jejich fantazii.

Velkolepý závěr

Na konci spolupráce je velká prezentace všech návrhů a nápadů ve škole, která probíhá formou jakési konference, kdy společně dáváme dohromady ideální koncept pro klienta. Následně jsou výsledky prezentovány klientovi, který se rozhodne, kterou cestou se vydá.

Co si odnáší studenti?

Pravděpodobně vám napadne, že nic a my si mneme ruce, že nás to nic nestálo, ale to by nás hanba fackovala. Největší přidanou hodnotu vidíme samozřejmě ve zkušenostech a praxi, která je na školách obvykle velmi málo. Studenti se aklimatizují v reálném pracovním prostředí, učí se komunikovat, plnit termíny a prezentovat sami sebe. V neposlední řadě mají také možnost absolvovat exkurze či placené stáže u klientů a někteří mají samozřejmě možnost dlouhodobé spolupráce. Školám se jejich velkorysost snažíme vracet prodejem studentských triček na TRIKATORU, ze kterých jim putují peníze na další rozvoj studentů.

Vrháme se do výuky

Vypadá to, že jsme se spoluprácí spokojeni nejen my, ale i studenti a ředitelé, takže se od září vrháme i na výuku, která bude postavena na stejném principu, jen nyní bude pravidelně začleněna do rozvrhu jako praktické dílny. A už se nemůžeme dočkat!

Chybí vám nápady, chcete osvěžit značku, spustit produkt pro mladé … tohle je to pravé pro vás. Pokud i vy máte zájem, neváhejte kontaktovat svého obchodníka, případně nám napište na info@reklamanatextil.cz.

Nechte mladé talenty tvořit!