Náhradní plnění 2016

16. 11. 2016 Tipy

Zaměstnávat osoby se zdravotním postižením je fér a ve stejném duchu se k problematice staví i český stát. V řeči paragrafů, podle ustanovení § 81 zákona o zaměstnanosti musí každý zaměstnavatel s více než 25 zaměstnanci zaměstnávat alespoň 4 % osob se zdravotním postižením. Jak se s nařízením vypořádat i v případě, že se vám letos zaměstnávání ZP osob nedaří?

Přísný zákon?

V současné rekordně nízké nezaměstnanosti může být splnění limitu komplikované pro každou firmu. Stát se ale na okolnosti neptá. Pro případ, že se zaměstnavateli nepovede naplnit stanovený podíl, je stanovena penalizace. Výška pokuty není úplně zanedbatelná a odpovídá 2,5 násobku průměrné mzdy za každou ZP osobu, která do splnění limitu chybí. Klíčovým obdobím procesu je prosinec. Tehdy probíhá hlášení počtu ZP zaměstnanců, stejně jako stanovení výšky penalizace. Máme ale i pozitivní zprávy. Penalizaci se můžete vyhnout. Tzv. náhradní plnění je tady pro všechny, kteří chtějí být odpovědní a zároveň nemají možnost přímo zaměstnat ZP osoby.

Náhradní plnění jako fér možnost

Náhradní plnění je způsob jak být odpovědný a zároveň nemuset příliš řešit personální politiku firmy. Podle zákona dojde k náhradnímu plnění tehdy, když firma v průběhu daného roku odebere zboží nebo služby od zaměstnavatele, zaměstnávajícího více než 50 % zaměstnanců se ZP. Hodnota zboží a služeb se vždy počítá bez DPH, stačí zadat vstupní čísla do kalkulačky.

Kalkulačka náhradního plnění

Kolik osob se ZP byste měli zaměstnávat:

Nahradní plnění odběrem zboží a služeb ve výši:

Penále:

Jak na náhradní plnění?

Pokud se právě začínáte rozhlížet kde najít vhodného dodavatele pro náhradní plnění, nabízíme pomocnou ruku. Bereme jako přirozené, že u nás lidé se ZP zpracovávají téměř polovinu zakázek. Jak to funguje? Dlouhodobě spolupracujeme s jedním z největších zaměstnavatelů osob se ZP v České republice a rádi vás spojíme. Pomůžeme vám vymyslet nejlepší řešení. Takové, které potěší vašeho finančního a personálního ředitele, dá smysl práci lidí se ZP a navíc nakopne váš marketing a branding.

Sociální odpovědnost totiž není o splnění nařízení a povinností. Je hlavně o dobrém pocitu z toho, že naše práce má pozitivní dopad i na široké okolí firmy.