Firemní merch pro dobrou věc

30. 6. 2021 Tipy

Ať už jste si sami vyhlídli organizaci, kterou chcete svým dobrodiním podpořit nebo vás oslovila nadace pečující o děti v nouzi, je čas se do toho opřít. Dobrých skutků není nikdy dost a když svou ideu správně uchopíte, výsledek může nejen zahřát u srdce, ale skutečně pomoci těm, kdo to nejvíce potřebují. Pojďte se s námi podívat na návrhy, jež jsou užitečné a nestojí majlant.

Pomáhejte s rozumem

Ochota pomoci je skvělá, když je ale mířena tak, jak si potřební přejí. Nakoupit velké množství nehodících se předmětů, které chcete udat a odepsat z daní, není charita, ale vypočítavost. Akorát tak obdarovanému zaberete místo ve skladu a dobročinnost se tak mine účinkem. Místo toho si sedněte se zástupci vybrané organizace a zeptejte, jak přesně můžete pomoci – zda peněžitým darem, konkrétními předměty a textilem nebo výpomocí lidského kapitálu. Poté, co obvoláte pár Dětských domovů zjistíte, že místo dalších obnošených tepláků raději přijmou výtvarné potřeby a sportovní pomůcky pro volnočasové aktivity. Zajímat se o potřeby druhých je tedy prvním krokem k úspěchu.

Pečlivá příprava

Většina organizací a spolků, jež se starají o znevýhodněné jedince, musí velmi dbát na rozpočet a spoléhá se na velkorysost sponzorů. Je tedy dobré hned na začátku nastavit cenové limity, abyste byli schopni nabídnout dané společnosti takové zboží, které si klient může dovolit. Dbejte na kvalitu materiálu, ale zkuste vyjednat s dodavatelem lepší cenu. Možná budete překvapeni, kolik lidí má dobré srdce a podá pomocnou ruku nevidomým či nemocným dětem. Tyto zakázky nemají vysokou ziskovost, ale jejich přidaná hodnota je nevyčíslitelná. Kdy jindy, než teď bychom měli být vůči ostatním ohleduplní?

Pozvěte přátele i známé osobnosti

Merch na dobrou věc funguje vždy lépe, když se zapojí větší skupina, která pomáhá s propagací akce. Přivolejte na pomoc ty, kteří už mají s podobnou realizací zkušenosti. Hodláte-li například navrhovat trička pro nevidomé, je dobré přizvat k tvorbě designů známého umělce a zakomponujte na tričko třeba výšinku s Braillovým písmem, ať si produkt užijí opravdu všichni. Poproste známou osobnost, aby podpořila celý projekt na svých sociálních sítí nebo vystupovala jako ambassador značky. Takto se o vaší akci dozví více lidí, a to je přesně to, co potřebujete.

Finish line

Dotáhnout celou věc do konce je samozřejmý bod, ale někdy je potřeba jej zdůraznit. Pohlídejte si kvalitu výrobku, jestliže je vyráběn na zakázku a putoval k více dodavatelům. Berte tuto zakázku stejně vážně jako každou jinou – na kvalitě zpracování a dodržených termínech záleží, stejně jako na detailu v podobě recyklovaných visaček, který pomůže učinit celou akci jedinečnou. Vyšlete tak do světa poselství, že má vaše firma smysl pro korporátní odpovědnost, ochotu pomoci a simultánně tak rafinovaně budete propagovat smysluplný projekt.